Denne bloggen er gammel

Alle innlegg er flyttet til min nye reiseblogg på wordpress.com.

tirsdag 7. juli 2015

Leiebil fra Luzcar

En grå stasjonsvogn av merket Dacia
Leiebilen vår

Så langt har vi stort sett vært i og rundt Lagos. Resten av ferien skal vi leie en bil for å komme oss litt lenger ut av byen, og ikke minst tilbake til flyplassen når den tiden kommer. Etter å ha søkt ulike muligheter endte jeg opp med det lokale byrået Luzcar, fordi de hadde klart lavest pris og forsikret om at det ikke var noen skjulte ekstrakostnader (brent barn og så videre). Bilen ble reservert på nettet før vi reiste, men betalingen skulle først skje ved henting.

Luzcar holder til et lite stykke opp langs elven. Han som tok meg i mot var veldig serviceinnstilt og hjelpsom, selv om han snakket litt utydelig engelsk (mistenkte at han nettopp hadde vært hos tannlegen). Han monterte barnesetet i bilen for meg og svarte så godt han kunne på mine spørsmål om parkeringsplasser og brikke til bomstasjoner. Det siste skulle jeg ønske han visste litt mer om, siden en slik brikke ikke følger med bilen. Han trodde at vi verste fall ville jeg få gebyret i posten uten alt for store tilleggsutgifter. La oss håpe det stemmer. En ting jeg liker med ordningen er at jeg ikke trenger å fylle opp tanken før jeg leverer bilen tilbake, og at det heller ikke er noen ekstra kostnader med denne ordningen. Det er nok derfor tanken var så godt som tørr da jeg overtok bilen.

Bilen er en Dacia Logan, et merke jeg knapt har hørt om. Den føles ikke helt fabrikkny når jeg kjører den, men den ruller og har stort bagasjerom. Det holder for meg når jeg bare skal bruke den i 4 dager.

Jeg har gruet meg litt til å finne parkerinsplass til bilen, men så langt har det gått greit. Man kan lukeparkere rett utenfor huset vårt, men de plassene er kronisk opptatt (bortsett fra etter at jeg hadde parkert i kveld, naturligvis). Det er noen parkeringsplasser like utenfor bymuren, nær brannstasjonen, og så langt har det gått greit å finne plass der.

 

En gammel brannbil parkert på en trafikkøy
Denne bilen gjør det enkelt å vite hvor brannstasjonen er.

Da bilen skulle leveres tilbake, ble den levert på parkeringsplassen P4 på flyplassen i Faro. Der er det et kontor som mottar biler for flere av de små byråene. Det er bare å gi fra seg nøkler, papirer og parkeringslap, så er alt i orden.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Blogglisten